čtvrtek 9. října 2008

Windowsy ne a ne usnout

Na mém disku se potulují 3 operační systémy. Od výrobce předinstalovanou Vistu mám jen na parádu, když chci někomu předvést skvělý dálkový ovladač velikosti cihly. Dále Gentoo, které tu a tam zapínám, abych zahřál všechny obvody několikahodinovou kompilací všeho možného. A nakonec mám Windows XP, které používám asi nejčastěji, ty slouží ke zvyšování krevního tlaku.

Protože jsem hodně zvídavý, podaří se mi systém poměrně rychle dostat do stavu, kdy nabíhá 4 a více minut. Problém s nabíháním řeší docela úspěšně hibernace, kdyby ale fungovala! Po povelu usni Windowsy zapřemýšlí, zachrochtají, zavřou oči a zdá se, že usnou. Po chvíli se ale odkopají, otevřou oči a sdělí, že pro usnutí nemají dostatek síly. (Pro dokončení API není dostatek prostředků) Dnes má trpělivost došla a tak jsem začal hledat příčinu, kterou jsem, snad, našel.
Windowsy konzumují paměť zcela nezřízeně, ale vyprazdňování vázne. Pokud máte ve svém počítačí více, než 1GB RAM, je možné, že jádro Windows nebude schopné pamět zpracovat a tím pádem ani usnout.

Takže místo ukolébavky přečtěte příště svému systému pohádku s pořadovým číslem KB909095 a dál se už jen kochejte, jak krásně spinká.

Žádné komentáře: