pondělí 10. listopadu 2008

Jak jsem čistil okna

Ne, nebojte se, nesnížil jsem se k fyzické práci, jde o moje půlroční Windows XP Pro. Už pár dní křičely, že mají málo místa na disku. Že na disku mám už jen 200 MB volného prostoru mne opravdu překvapilo, protože hry instaluji jinam a filmy mám též na jiném oddíle. Neřešil jsem to a odklikával hlášky.

Během dneška se ale prostor ztenčil pouze na 50 MB, což už mne znervóznilo a začal jsem hledat hlavního strávníka. Windows - 8,5 GB, slušné. Největší je složka Cache ve složce Installer. Pátrám dále, Documents and Settings - 4 GB, pěkné. Nakonec složka Program Files - 20GB. Nevěřím, že tam mám nainstalováno tolik bordelu a hledám v ní. Složka Peer Guardian - 8,5 GB.

Viníkem celého mého problému se tedy stal Peer Guardian, který používám k ochraně před západními špiony. Nefungovalo totiž automatické pročištění databáze povolených a zahozených spojení... Takže jsem dal v jeho menu Clear History. Najednou se počítač seknul a začal chroupat jako zběsilý.

Pohledem do složky jsem zjistil, že si aktivně vytvořil soubor history.db.journal, který pěkně rostl. Poté, co narostl přes 200 MB a počítač téměř přestal odpovídat jsem činnost Peer Guardiana ukončil, oba soubory smazal a spustil Peer Guardiana znovu. Mám na disku 10 GB volného prostoru a dál to nějakou dobu řešit nebudu, protože jsem od přírody líný.

Žádné komentáře: