úterý 9. prosince 2008

Vytuhávající Peer Guardian 2

V tomto týdnu jsem jako obvykle nastartoval Peer Guardian 2, který používám jako obranu proti robotům mafiánských organizací, a začal hledat nové díly seriálů. Po chvilce hledání jsem našel, stahování naběhlo, ale po chvíli se mi PG2 ohlásil, že se se mnou loučí, protože vykonal neplatnou operaci a bude ukončen...

Znovu jsem ho nahodil, ale po chvíli přišla ta samá hláška. Co teď? Začal jsem pátrat na oficiálních stránkách a našel spoustu lidí se stejným problémem. Dokonce jsem našel i zřejmého původce problému. Tím jsou neplatné adresy z rozsahu 0.0.0.1 - 0.255.255.255. Pokud si pustíte PG2 a pokusíte se pingnout na tyto adresy, program spolehlivě "sletí".

Pokud v seznamu spojení kliknete pravým myšidlem, dáte block permanently, vytvoří se vám v List Manageru nový seznam s názvem lists/permblock.p2b Na něj je potřeba kliknout pravým tlačítkem a zvolit open. Do následného seznamu přidáme výše uvedený rozsah a program padat přestane. Zřejmě. Možná. Když jsem včera tyto kroky udělal, tak se nic moc nestalo, program padal dále, po restartu počítače ale vše začalo fungovat a od té doby PG2 spadne, jen když mu přes ping 0.0.0.1 sám pomůžu.

Další variantou je přidání seznamu z adresy http://www.bluetack.co.uk/config/bogon.zip , který v sobě již 0 rozsahy obsahuje.

Žádné komentáře: