pátek 30. ledna 2009

Krize a výrobci nábytku

Ve zprávách můžeme sledovat každý den, jak výrobci takřka jakýchkoliv výrobků hořekují - krize, krize, krize. Čekal bych proto, že se pohrnou po každé zakázce, nic nebude problém a vše proběhne ke spokojenosti obou stran. Omyl.

Objednávali jsme nábytek od tří různých firem. Jak jsem již psal, firma Enprag zapomněla naložit kartotéku, kartotéka po urgencích dorazila dnes okolo 0820 SEZČ. Firma Český nábytek, která sídlí v Pelhřimově, vyrábí pěkný a levný nábytek. Měla dodat nábytek 3. února. Nic se nedělo, tak jsme zjišťovali, jak to tedy s dodávkou vypadá. Pán v telefonu zněl jako paní na půjčky v reklamě - no dovezeme to brzo, brzo, máme nějakou závadu, brzo, tak za 2-3 týdny! Po vysvětlení, že bychom nábytek mohli také koupit jinde se změnil tón na ještě víc víc brzo. Dneska ráno firma potvrdila dodávku na 3. února...

Poslední firmou s nábytkem, se kterou jsme vešli v poslední době do styku je firma Dentalex. Měla dodat výrobek tento týden, přesněji začátkem týdne. Dnes je pátek a nikde nic, proč? Včera firma oznámila, že má nějaké problémy a že lehátko bude, jak jinak, tak za 14 dní. Kupodivu po znovuvysvětlení principu trhu firma potvrdila dodání příští týden...

Že by ta slavná krize nebyla až taková? Že by byla zčásti způsobena také laxností a leností výrobců a prodejců? Mám ještě jeden příklad přesného opaku:

Tím je firma SETRANS. Zabývá se prodejem zdravotních pomůcek, osobníh vah, tlakoměrů atd... Velice mě překvapil jejich přístup. Ve středu večer kolem 1800 jsem v jejich internetovém obchodě objednal, za 10 minut se mi ozval emailem obchodník, že si zboží mohu vyzvednout. Takto si představuji správný bussiness. Náš zákazník, náš pán. Poté, co jsem na Chodově jejich prodejnu našel, čekala mě příjemná obsluha a bezproblémový výdej zboží. Když to jde tady, proč to nejde jinde.

Žádné komentáře: