úterý 19. května 2009

Windows 7 dražší než předchůdci

Windows 7 budou nejspíše dražší než jejich předchůdci, s takovou zprávou dnes přišly některé zpravodajské servery. Dále upřesnily informaci ohledně bezplatného upgradu Windows Vista na Windows 7 - tato možnost bude pouze v případě zakoupení Vist krátce před uvedením W7.

Lze se něčemu divit? Microsoft dlouhou dobu ovládá trh s operačními systémy pro domácí uživatele a v dohledné době ho jen tak neopustí. Konkurence v podstatě není, předražené výrobky od Apple, nebo Linux bez jakékoliv mediální propagace a horší podporou si jen tak někdo nepořídí. W7 budou v době uvedení stát nejspíše víc než 200 USD! Za tuto cenu už pořídíme slušný procesor, nebo grafickou kartu. Proč MS také nenabízí malý a rychlý OS, vzpomínáte, kolik MB měla instalace W98? Dnes máme mnohem výkonnější stroje, tak proč PC nabíhá stále stejnou dobu, někdy dokonce i déle. I můj mobil je výkonnější než výpočetní centrum, které kdysi vyslalo člověka na měsíc.

S uvedením Vist jsem si říkal takhle tedy ne, raději přejdu na Linux a nakonec mám v notebooku operační systémy 3. XP – na normální práci, Visty – když se uklepnu v boot menu, anebo chci někomu ukázat, jak to nejde a Gentoo Linux – když dělám něco do školy, anebo XP zrovna trucují. Jak jsem očekával, zpočátku to s uvedením Vist vypadalo na pěkný propadák a ztrátu pozic, ale nakonec se odehrál pravý opak. Hlavně díky obrovskému množství prodaných OEM licencí (jednu mám v notebooku i já) se Vist prodalo v prvních měsících téměř 2x tolik, co dnes stále populárních XPček.

Pokud se ale podíváme na statistiky návštěvnosti některých našich větších webů zjistíme, že v české kotlině stále vedou XP a IE.

Žádné komentáře: