neděle 28. března 2010

KIA Venga – 11 chyb, které mi vadí


Nedávno si rodiče koupili nové auto KIA Venga 1.4 Active, takže už mám svého bahňáka Škoda Felicia 1.9D LX jen pro sebe. O víkendu jsme najeli pár set kilometrů a zde mám první mouchy, které jsem na tomto autě během tohoto výletu našel. (Jeli jsme slušně, otáčky do 3000 a spotřeba kolem 6.5 l/100km - silnice 1. a 2. tř.) Některé jsou velice specifické a můžou se lišit kus od kusu, některé jsou způsobeny mými špatnými návyky. Takže:

1. Dle testů EuroNCAP dochází při čelním střetu k občasnému střetu hrudníku řidiče a volantu.

2. Přihrádka u spolujezdce nelze otevřít, pokud sedí spolujezdec blíže, než je maximální možná vzdálenost od palubní desky.

3. Neexistující cyklovač stěračů. Na co je již většina lidí zvyklá a bere jako samozřejmost – tj. adaptivní cyklovač stěračů – ťukneme jednou, začne se učit, přepneme a nastaví se interval – zde není. Místo toho se musí otáčet kolečkem, aby se docílilo optimální rychlosti.

4. Rukojeť dveří není řešena jako přihrádka, u Mercedesu B jsem si na to zvykl a tak často hodím nějakou věc do rukojeti a proletí celým autem. (To samé se mi již povedlo i u Fabie ;)

5. Zamykání auta funguje zvláštně. Pokud je auto zamčeno při otevřeném kufru, tak zavření kufru neznamená zamčení dveří. Pokud zamknu auto klíčem a někde mám stažené okénko, nevyjedou vzhůru.

6. Není popsán systém zapalování, když jsem chtěl vyndat klíček, nejprve jsem se pokoušel nastartovat a až pak mi bylo předvedeno, že se musí klíček zamáčknout a až tehdy jím lze otočit.

7. Není popsáno tlačítko shrnování okének, u většiny aut, ve kterých jsem doposud seděl tomu tak je.

8. Levá páčka s ovládáním světel je kapánek divoká, mlhovkám by slušelo vlastní tlačítko.

9. “Našeptávač řazení” je velice veselý, doporučuje např. přeřadit v silném stoupání ze stupně 3 na stupeň 5. Pokud tak učiníte, nejspíš Vás čeká rychlé řazení na 2 :) Pokud takto funguje automatická převodovka, tak se mají šťastní majitelé na co těšit.

10. Při sezení na zadních sedadlech se při vyšších rychlostech ozývá z prostoru zadního bočního okénka citelný šum, v přední části auta tak je paradoxně tiššeji, než v zadní.

11. Poslední a kosmetická – brzdy jsou v nízkých rychlostech velice citlivé a tak se z počátku připravte na poskakování věcí po autě :)

Tak to je vše, světla svítí, stěrače stírají, auto jezdí. Pokračování po pár tisících najetých kilometrech…

Žádné komentáře: