pondělí 1. března 2010

Windows 7 a titulky

Již od doby, kdy jsem nainstaloval tento (až na pár detailů) skvělý systém jsem se pokoušel vyřešit pár problémů. Prvním je streamování kolejní televize, aniž bych musel vypínat ESET firewall. Vzhledem k tomu, že mám před PC předřazený HW firewall to není kriticky nutná věc.

Další vychytávkou, která mi nefunguje, je můj MSI Mega Sky 580 DVB-T tuner. Jedinci, který by mi s tímto problémem poradil, bych byl neskutečně vděčný a třeba bych pustil i nějaký ten chlup;) Ale zatím to vypadá tak, že si spíše budu nucen koupit nějaký nový DVB-T tuner s přímou podporou W7.

V mém seznamu je o něco níže ROBSON modul, kterého ovladače sice najdou, ale to je tak vše, co s ním dělají, žádné zrychlené startování se nekoná. Dále IRDA modul, který se mi podařilo zatím rozchodit pouze ve výrobcem dodávaných Windows Vista, ve W7 už kupodivu opět nefunguje. To, že mi přestala fungovat synchronizace s mobilem mě také prozatím nechává ledově klidným, to, jestli mi funguje skutečně Bluetooth raději nebudu zjišťovat.

Nejdůležitější ze všech ale v seznamu byly titulky. Proč už konečně WMP neumí přehrát titulky, že by to byl takový skrytý boj s pirátstvím? No nic, klasicky jsem nainstaloval nejnovější FFMPEG a myslel, že je tím vše vyřešeno, ve Vistách toto ke štěstí stačilo. Ouha, nic, titulky nikde :(

Takže nezbývá, než googlit… Zakrátko jsem našel návod, který doporučoval převzít vlastnictví souborů:
MP4SDECD.DLL
MP43DECD.DLL
MPG4DECD.DLL

které se nacházejí ve složce windows/system32, přejmenovat je a následně nainstalovat ffdshow. Vlastníka jsem změnil, ale soubory se mi přesto nepodařilo přejmenovat – soubory byly údajně používány…

Další, co jsem našel byla utilita MCDU – Vista/7 Media Center Decoder Utility, která umožňuje zvolit, jaké decodery se použijí pro video a audio. Bohužel, ani s tímto programem jsem nebyl úspěšný.

Včera jsem se opět pustil do boje s větrnými mlýny a zkusil aktualizovat ffdshow, překvapila mne nová záložka DXVA, to ve mě vykřesalo jiskřičku naděje. Nicméně se nestalo stále nic :)

Už jsem vše chtěl vzdát a nechat na někdy jindy, ale na jednom fóru jsem našel odkaz na program Win7DS Filter Tweaker, který formou takového průvodce umožňuje zvolit, jaké ovladače se mají používat. Když jsem pustil seriál s titulkami, ani jsem nevěřil, že se mi skutečně pouští ffdshow a já vidím titulky. Tak teď už jen opravit těch zbývajících 29 nefunkčních věcí ;)

Žádné komentáře: