pondělí 13. září 2010

Běžíme (pr)o život

Minulý týden jsem si v metru všiml plakátů slibující nejlepší noc roku v Praze. 11.9. 2010 na Staroměstském náměstí. Co? TESCO Běh pro život! Přispět pro dobrou věc a ještě se projít oblíbenou trasou, zdá se to být jasná volba, ještě si najít doprovod :)12092010091

Jako správný skorodůchodce jsem zvolil nejkratší trať 3,8km s limitem 35 minut, to bych měl zvládnout i s berlemi :) Nejprve to vypadalo, že se tato akce odloží, protože jsem byl původně domluvený s kamarádkou jen na noční prohlídce Zoo, ale nakonec potvrdila i tuhle akci. Domluvili jsme se, že se sejdeme u Husa v 17:15, dorazil jsem předvídavě s asi 15 minutovým předstihem. Když jsem se prodíral davy lidí před orlojem, začalo mi docházet, že stejný nápad, jako já, mělo víc lidí. Nakonec jsem se propracoval k pomníku mistra Jana, kolem nabízeli balonky, noviny, anabolika, ehm, vlastně potravní doplňky a další nesmysly. Hned u pomníku byl velký stan Grand Prix, kde probíhaly registrace.

Krátce před čtvrt jsme se úspěšně potkali před stanem a postavili se do dlouhé fronty. Až příště budu mít podobný nápad, připomeňte mi, prosím, někdo, ať se registruji předem, abych nemusel stát v té šílené frontě. Po 20 minutách jsme se ale dočkali, bohužel už nebyla trička modrá, ale jen bílá, ale i s touto nepřízní osudu jsem se zvládl vyrovnat.

12092010090  Nasadili jsme si trička a hecli se, že zkusíme dýchat hélium. Byl jsem skeptický, ale stejně jsme si balónek vzali, rozmotali a když jsem vdechl, ucítil jsem hnusný zápach. Pokus promluvit se nezdařil, mluvil jsem stejně, jako předtím :( No nic, i druhý pokus dopadl stejně, takže bohužel, žádné helium. Dnes stále žiji, takže ani žádný nervový plyn ;)

No a pak už nás nahnali ke startu a primátor Pavel Bém, kterého má ráda celá Praha, odstartoval “závod”. Pomalou chůzí jsme se začali sunout kupředu, ono to taky ani jinak nešlo, ale když jsme dorazili do Pařížské ulice, tak se dav rozpustil natolik, že někteří už mohli běžet. Prošli jsme rychlejší chůzí kolem bubeníků, kteří zuřivě mydlili do svého náčiní a za chvíli již byli na mostě. Pak kolem úřadu vlády a po dalším mostě zpátky, pak kolem Rudolfina zpět do Pařížské, Celetnou k náměstí republiky a pak ostrou zatáčkou zpátky na Staromák. Řekli jsme si, že to celé půjdeme, ale když jsme mířili do Celetné, hlasatel řekl cosi o 35 minutovém limitu a my měli 20 minut pryč. Pro jistotu jsme tedy začali klusat a tak náš výsledný čas byl 30:08, ale to jsme ještě asi 3 minuty čekali, než jsme prošli startovní linií.

Po doběhu jsme dostali medaili a pak jsme vyrazili do KFC na poctivě zaslouženou večeři ;) Během našeho chůze-běhu jsme minuli několik kameramanů a fotografů, pokud na některé z fotek zahlédnete výše ukázané tričko, dejte mi, prosím, v komentáři vědět.

Žádné komentáře: