neděle 26. září 2010

Get Him to the Greek

Když jsem na disku uviděl tenhle film, představil jsem si Řecko. Řvoucí cikády, horko, olivy, moře a retsina. Letní pohoda.

Po prvních okamžicích jsem ale pochopil, že asociace zafungovala, ale film je o něčem jiném. Greek zde nemá žádnou souvislost s Řeckem, ale s klubem v LA. Zápletka je  jednoduchá a podobnou už jsem několikrát viděl: “Dostaň problémovou osobu z místa A do místa B.”. Zde se jedná o rockovou hvězdu Alduse Snowa (Russell Brand), který mi lehce připomněl Johnnyho Deepa, že by nová vycházející hvězda? Otroka P. Diddymu v roli producenta dělá zjevně dobře živený Jonah Hill.

Aldus i Jonah mají své osobní problémy, v Aldusově případě je to problémové album American Child, které je spjato s jeho exmanželkou, v Jonahově s jeho přítelkyní, která s ním oře. Aldus je nezmar a pořádně svému ochránci zatápí. Vrcholem je scéna, když ho na letišti nutí skrýt drogy na místě, kam slunce nesvítí. Celý film se řeší úroveň posledního Albusova alba American Child. Objevují se hlášky: “Je to třetí největší rána, která Afriku po hladomoru a občanské válce postihla.”, “Když jsem to slyšel, tak jsem si řekl, na co …. myslel, když to psal.” ...

Film hodně připomíná loňský film Hangover (Pařba v Las Vegas), jak některými primitivními vtipy, tak hrubou mluvou. Jízda mezi Londýnem a LA je prostě hlavně o třech věcech: sex, drogy a alkohol. Totálně sjetý Jonah pobíhající po studiu shánějíce text American Child, Lars „zasranej Napster“ Ulrich a chlupatá zeď, to jsou vtipy, kterým bych se asi normálně nesmál, ale zde se je podařilo prodat. Nad filmem netřeba přemýšlet, je to prostě relax. Z kina neodcházejte před koncem titulků, velký boss má pro vás vzkaz!

P.S. Už vím, co chci k Vánocům, chlupatou zeď ;)

Žádné komentáře: