čtvrtek 14. října 2010

Laphroaig 10 yo a alko-napoje.cz

12102010158Včera jsem se rozhodl, že konečně získám ten nápoj, o kterém tolik básnil hlavní hrdina knihy Expert Dicka Francise, Tony Beach. Jak může skutečně chutnat onen lahodný, kouřem nasáklý, mořem vonící nápoj, o kterém jsem četl tolik stran. Poznal bych ho od levné blended whiskey, jako hlavní hrdina?

Začal jsem hledat způsob, jak si lahev obstarat. V Makru mají slušný výběr, ale ceny nic moc. Sice semtam píšou akce, ale na internetu lze koupit dané zboží levněji. Hledal jsem, hledal, až jsem nalezl mezi všemi internetovými obchody ten nejlevnější. www.alko-napoje.cz.

Večer jsem odeslal objednávku, hned ráno přišlo potvrzení, že “výrobek” je na skladě a mohu se pro něj kdykoliv zastavit. Pobočka kousek od Palladia, otevřeno 10-19, skvělé. Po práci jsem se tedy vyrazil hledat svojí lahev. Ani jsem nezabloudil a obchod našel, je sice dost zastrčený, ale přehlédnout se nedá. Vešel jsem dovnitř a nemohl jsem si nevšimnout velkého, obrovského, monumentálního regálu plného lahví, který je všude po stěnách prodejny. Prodavačka se hned zeptala na jméno, chvíli listovala asi 40 objednávkami a nakonec nalezla tu moji a “lafroyg” mi podala. Takhle se to totiž správně čte, pokud jste překvapeni, byl jsem taky ;) Pěkná tuba putovala do mého batohu, batoh na má záda a já do metra. Konečně se dočkám a uvidím, co se uvnitř skrývá…

12102010159První, co mě zaujalo, byla malá knížečka, že by manuál k použití? Uvnitř  se skrýval kód pro věrnostní program, povídání o historii a také to, co by správný konzument měl cítit. Otevřel jsem lahev a nalil si, určit barvu je s nadné, krásná zlatavá. Když jsem přičichl, ucítil jsem jemnou vůni čehosi, co nedokážu popsat, možná moře, rašelina? Při poválení po jazyku vůbec nepálí, asi to bude opravdu lahodná a jemná chuť. Polkl jsem a v první chvíli nic necítil. Za chvíli se ale dostavila smršť. Je to hnusné? Je to dobré? Co to vlastně je? Moje pocity byly velice smíšené. Už vím, proč na internetu psali, že ji lidé buď milují, nebo nenávidí, ale kam patřím já, zatím nevím. Chuť, která se dostaví je opravdu zážitek, něco takového jsem u doteď pitých nápojů nezažil. Uvidíme, jak se mé chuťové buňky postaví k dalším pokusům, ale zatím je dojem rozpačitý, zážitek však silný. A ano, domnívám se, že tuto značku bezpečne poznám ;)

Žádné komentáře: