úterý 19. října 2010

SQL Developer 3.0 je tu

Ve čtvrtek jsem se konečně dočkal, mé prosby byly vyslyšeny a Oracle vydal SQL Developer ve verzi 3.0 Early Adopter. Konečně budou opraveny všechny ty chyby, které jsem já, nebo mnozí další uživatelé, reportovali na Oracle OTN foru.

Po stažení několikamegového souboru jsem SQL Developera spustil, znovu musel zadat cestu k JAVA JDK a Developer už nabíhal. Prvotní nadšení se však velmi rychle vytratilo, když se ukázalo, že Unit test repository je potřeba upgradovat na nový formát. Učinil jsem tak tedy na své lokální instalaci, abych nerozbil kolegům testovací VMWareu.

Objevila se nová možnost kaskádování suite testů do sebe, chvályhodné, bohužel však stále zůstala trapná nutnost mít pro unit test proceduru či package. Není tedy možné napsat vlastní nezávislý test :( Snad se tedy dočkáme v další verzi. Hlavní věc, na kterou jsem byl zvědav však bylo samotné spuštění unit testu. Předchozí verze 2.1.1.64 totiž měla jednu skvělou vlastnost, unit test vracel jinou hodnotu, pokud byl spuštěn z příkazové řádky pomocí ututil utility a přímo, z GUI. Po delší analýze jsem odhalil, že ututil pošle commit po spuštění testované procedury a následný rollback v teardown sekci je zbytečný :(

Řekli bychom poměrně závažná chyba, že? Ale to soudruhům z NDR, pardon, Oraclu, vůbec nevadí a klidně jí v této verzi vůbec neřešili. Během bádání jsme navíc zcela náhodou zjistili, že se tato chyba projeví pouze tehdy, pokud je databáze, nad kterou se testy spouští, a unit test repository, v jednom schematu. Pokud jsou na různých místech, k chybě nedochází.

Export nevalidních CSV dat, kdy jsou do exportu umístěny neuvozovkované čárky (jako oddělovač desetinného místa) už vůbec nemá smysl komentovat. Škoda, že Oracle propaguje svojí novou unit test feature, kde může, a pak ani neopravuje takto závažné chyby, které prakticky znemožňují jeho používání. Takže tuto verzi vynechám a počkám, až budou konečně opraveny chyby, které jsou nezbytné pro normální běžné používání.

Žádné komentáře: