pondělí 14. března 2011

Windows 7 Service pack 1 je tu, škoda, že nejde nainstalovat

Když jsem minulý týden uviděl nabídku SP1, zaradoval jsem se. O SP1 se mluví už dlouho, neoficiálně lze nainstalovat již několik týdnů a teď se konečně dočkali i běžní uživatelé. Zaškrtnul jsem instalovat a čekal. Po půlhodině mi instalátor oznámil, že instalace selhala, že musím restartovat počítač. Myslel jsem, že to způsobily jiné aktualizace, které se současně instalovaly, tak jsem si toho přestal všímat, při příštím spuštění počítače to přeci nainstaluji.

No nestalo se… Instalátor se už nepřipomněl, takže jsem na něj samozřejmě zapomněl. Znovu jsem si vzpomněl včera, service pack přece musím mít. Tak jsem opět zakliknul SP1 a instalovat. Instalátor mi oznámil, že nic takového, že se nemůže spojit s aktualizačním serverem. Za 5 minut naštěstí server začal fungovat a tak jsem mohl pokračovat. Čára se stavem doběhla do 99 procent a proces spadl s všeříkající obecnou chybou 800F0A12.

Jak je u Microsoftu běžné, nápověda k chybě je použitelná pouze pro zvýšení krevního tlaku. Takže se musíme zeptat strýčka googlea. Bohužel, s touto chybou bojuje mnoho uživatelů a asi není nějaké univerzální řešení. Tady mám pár rad, které jsem různě našel, u mě bohužel nefungují :( :

1. Vypněte antivir

2. Vypněte firewall

3. Potřebujete 1GB volného místa na boot disku

4. Zastavte backup-klonovací software

5. Zkuste jako administrátor spustit příkaz mountvol /E

Jak jsem psal bohužel výše, nic z výše uvedeného mi nepomohlo. Takže děkuji Microsoftu, že vydal Service pack 1, který nemohu nainstalovat. Potěšily mne články Microsoftofilů, kteří SP1 opěvují, včetně toho, že jde rychle a snadno nainstalovat. Takže ne, nejde a už jsem nad ním strávil 2 hodiny. Další čas mu věnovat nehodlám a krevní tlak mám skutečně zvýšený.

Žádné komentáře: