středa 16. března 2011

Windows 7 SP1, boj pokračuje

Dnes jsem měl chvilku, tak jsem si řekl, že konečně nainstaluji Service Pack 1. Otravná chyba 800F0A12 mě přece nemůže zastavit. Chyba :(

Nerozvážné kliknutí v utilitě diskmgmt.msc, konkrétně na Activ disk mě připravilo o 3,5 hodiny života a pár vlasů. Celé to vypadalo vcelku nevinně, ale najednou mi před očima disk zmizel, následně se vypnula televize a začal jsem tušit problém. Ten se dostavil za 5 vteřin, kdy se mi ohlásila krásná malá modrá obrazovka.

V klidu, restart to vyřeší, myslel jsem si naivně. Když mi ale bootloader Grub ohlásil chybu 5, dobře mi nebylo. No co, zase nějaká blbost, zkusíme to znova. 5. Výborně, vyrobil jsem si z počítače těžítko. Co dál? Instalační DVD Windows 7 u sebe běžně nenosím, takže nastupuje improvizace. Nahrát na flashku něco, co nabootuje a pomůže mi s nápravou, nějaký grub by měl stačit.

Neváhal jsem a nahrál na flashdisk malý slax. Po přihlášení a cvičném mountu dostupných disků přišlo prozření číslo dvě. Disky jsou opravdu fuč! Zbyl jen jeden, naštěstí ten, kde mám hodně dat. Ale všichni víme, že si linux občas s windowsovým NTFS nerozumí, tak najdeme jiný nástroj, který to zvládne.

Jako první jsem vyzkoušel Acronis, který po chvíli chroupání spolehlivě vytuhl. Restart nepomohl. Jako další přišel na řadu parted. Ten naběhl, disky rozpoznal, ale bohužel, výsledek stejný, jako u slaxu, jen jedna partišna :( Houstone, máme tu problém.

V chvíli nejvyšší nouze je třeba přistoupit k radikálnímu řešení. Stahuji balík utilit Hiren 13. a pomocí utility Universal USB Installer ho dostávám na svou flashku. Bez zničení dat na ní obsažených ;)
Na internetu pak nacházím freewareový prográmek Easeus Partition Recovery, který se hrdě chlubí tím, že rozbité partitiony opraví. No dobře, stahuji ho a následně instaluji do Hirenových WinXP. Detekce našla to, co konkurence :( Zapínám fast skenovací proces na celý disk. Napjatě čekám na první zprávy a když se hned objevuje první a druhá partitiona, začínám pomalu vidět světlo na konci tunelu. Rychlý scan trval asi 10 minut a na jeho konci se podařilo identifikovat všechny mé partitiony. Mám to risknout a zkusit obnovu, nebo konzervativně počkat, koupit disk, zazálohovat a pak se do toho pustit? Rád žiju nebezpečně, hurá do obnovy!

Ta trvala asi 20 sekund, takže jsem ani nestihl udělat obrázek, ale vše se podařilo a mohl jsem restartovat. Po restartu mě potěšil grub s hláškou Error 22, tzn. chybná partitiona. Na řešení tohoto problému pořád pracuji, zřejmě se někde něco přeházelo ;) Dočasně jsem problém obešel nabootováním z flashky přes Hiren ;) Windows 7 naběhly a já znovu spustil instalaci SP1.
Řekněte, znáte lepší trávení středečního večera?

Jinak musím poděkovat kamarádovi Alešovi za podporu a nápady, bez nichž bych to asi dneska vzdal.

Žádné komentáře: