pondělí 23. května 2011

Ruská ruleta jménem české silnice

Vždy se podivuji nad tím, když mě v obci na plné čáře u školy někdo předjíždí 80 kilometrovou rychlostí. Bohužel, na rozdíl od USA, se tito řidiči málokdy ocitají na krajnici s blikajícím policejním autem za zadkem. Nedostatek hlídek, které by viníky okamžitě zastavovaly a pokutovaly, je podle mě hlavním viníkem současné situace. Díky nedostatečné represi jsou mentálně vyšinutí jedinci schopni jezdit na silnicích způsobem, který se vymyká běžnému chápání a ostatním účastníkům nezbývá, než se klidit, nebo si pořídit BVPčko. Koupě určitých typů aut dokonce tuto poruchu zhoršuje.

Shrneme-li si nejkřiklavější případy totálního hulvátství z minula, je tu případ Lacina – za vystřelení ze silnice, naštěstí s žádnými následky, 5 let. Čekal jsem, že tento případ se stane průlomem, ale zřejmě se tak nestane. Následoval případ Trpišovský, pomalu jedoucí řidiče v levém pruhu je totiž třeba řádně potrestat. Policie ale postupovala moc rychle a státní zástupce jí důkazy hodil na hlavu. No a nyní tu máme další výtečníky, statečné tunéry, kteří svá auta milují nadevše a jezdí na speciální srazy, kde ukazují jejich neuvěřitelné zrychlení. Bohužel, někteří se s okruhem, nesmíří.

První zprávy byly nejasné, pomalu se začaly upřesňovat, na jedné diskuzi jsem našel i vyjádření údajného očitého svědka:

Na tuning srazu jsem nebyl, nezajímá mě to, ale bohužel jsem byl v nesprávnou chvíli na nesprávném místě - R7. Ty dva idioti mě předjeli a vzápětí se 100 m přede mnou vybourali ty dva chudáci v twingu. Jak šmejd v červeným tak šmejd v bílým předjížděli v levotočivé zatáčce přes plnou čáru rychlostí min. 160 km/h, když proti nim v zatáčce vyjelo twingo. Ani jeden z těch kokotů se nestačil zařadit do svého pruhu, protože akorát předjížděli kolonu 5,6 aut. Twingo se jen tak tak vyhlo prudkým manévrem, ale následně se už neudrželo na silnici. To co následovalo, bych nepřál nikomu z vás vidět a doufám, že už to nikdy neuvidím. Ten kluk dopadl kousek ode mě na silnici, potom co během kotoulů vyletěl z auta. Policie si vzala ode mě inicály a doufám, že jednou půjdu svědčit proti OBĚMA šmejdům. Jak jsem to viděl já, vinu nesou zcela oba dva, je jedno kdo byl první a kdo druhej.

Policie momentálně celou věc řeší, ví se, že jedním účastníkem nehody byl pražský politik Vavřinec, který ale účast na nehodě důrazně popírá:

"V době nehody jsem na tom místě jel, ale nehodu jsem nezavinil. Zeptejte se policie, jak se to přesně odehrálo," řekl politik. Víc se o kolizi odmítl bavit.

Zdroj:http://zpravy.idnes.cz/policiste-maji-ridice-nissanu-ktery-nejspis-zavinil-smrtelnou-nehodu-1zi-/krimi.asp?c=A110523_101507_praha-zpravy_wlk

Pokud nehodu viděl, proč nezastavil a nepomohl, byl snad zcela pohlcen závodem s druhým vozem?

K celé situaci jsem nalezl ještě jedno veselé video (http://www.youtube.com/user/andrewhiteeminem), kde majitel nějakého bílého GTR ukazuje, že nemá na voze žádné šrámy. Nikde se ale nepsalo, že by došlo k nějaké srážce, většina lidí s povědomím fyziky a pudu sebezáchovy před rozjetým protijedoucím autem uhne. Tak se bohužel stalo a řidič nepřežil. Tento majitel měl donedávna na svém účtu video, jak se po silnici řítí 335km/h. Evidentně nejde o žádného piráta silnic, ale o Mirka Dušína, který by, kdyby u nehody náhodou byl, určitě zastavil.

Korunu tomuto případu dala mluvčí kladenské policie Michaela Nováková, která prohlásila: “Jednatřicetiletý cizinec trvale žijící v Praze omezil svou nebezpečnou jízdou protijedoucího pětadvacetiletého řidiče v autě Renault Twingo. Mladík ze Slaného ve snaze zabránit čelnímu střetu s protijedoucím vozidlem Nissan strhl řízení vpravo. Vyjel ze silnice do svahu, kde se automobil několikrát převrátil a zůstal na střeše.”. Pokud policie tento případ bude hodnotit pouze jako omezení, tak jsem zřejmě absolvoval nějakou špatnou autoškolu.

Kolik za tuto nehodu případným viníkům hrozí? Raději se neptejte, protože by Vás to asi akorát naštvalo: “Řidič nebezpečně předjíždějícího nissanu ale z místa nehody ujel. Během pár hodin se jej podařilo vypátrat a nyní je podezřelý z trestných činů usmrcení z nedbalosti, těžké ublížení na zdraví z nedbalosti a neposkytnutí pomoci řidičem dopravního prostředku, za což mu hrozí trest odnětí svobody až na šest let”. V nejhorším případě bude tedy účet za dva zmařené životy 6 let, co dodat…

Žádné komentáře: