úterý 7. června 2011

Jak jsem si zakládal spořící účet AXA

57ac1753-bc8e-4322-8b76-decdafa9a742[1]Tak jsem se konečně rozhoupal – nebudu líný, zhodnotím alespoň trochu svých peněz a zařídím si spořící účet. Výběr proběhl docela rychle: “Koho znám a má slušnou sazbu?”. Výhercem se stala AXA banka, nejen proto, že mám u AXA pojištěné vozítko, ale také kvůli referencím od známých.

Tak jsem navštívil webové stránky (http://www.axabank.cz/Lide/Banka/Sporici-ucet/Vyhody) a pročetl si podmínky – platební karta zdarma, slušný úrok, 2 odchozí platby zdarma. Začal jsem vyplňovat dotazník – potřeba je občanský průkaz a číslo Vašeho stávajícího konta. Po vyplnění asi 20 položek jsem se dostal na závěrečnou stránku, která umožňuje vytištění formulářů. Tiskárna ale v dosahu nebyla, tak jsem okno odklepl a čekal, že přijde nějaký potvrzovací email.

Nepřišel :(

Tak jsem se dnes po cestě z práce stavil v centrále společnosti AXA s tím, že situaci vyřeším. Centrála sídlí v Lazarské ulici a má otevřeno do 1800. Otevřené byly 2 přepážky ze 7, obě byly obsazené, tak jsem se musel posadit a čekat. Trochu jako na poště, ale prostředí bylo přeci jen o něco kulturnější.

Za chvíli dorazil odkudsi z ulice poradce, kterému jsem celou situaci vylíčil a požádal mne o občanku. Očekával jsem, že kamsi zadá rodné číslo a tím bude věc vyřešena, ale nestalo se tak, musel jsem nadiktovat některé další údaje a poradce vypadal, že je naprosto nadšen, že jsem zavítal zrovna k němu.

Po vyplnění emailové adresy a telefonu klepl na odeslat a systém mu řekl, že už v databázi jsem a znovu mne zadat nemůže. No nic. “Tohle vyplnit” byla další instrukce a přede mnou byl jakýsi zvláštní papír s nadpisem dodatečné ověření klienta. Hned pod tím bylo malým písmem napsáno: “Vyplňuje pracovník banky pro klienty podezřelé z terorismu či závažné trestné činnosti.”. Pomalu jsem se začal rozhlížet, jestli se ostatní zaměstnanci pozvolna nemají k odchodu, či před bankou nezastavuje černá neoznačená dodávka.

Po vyplnění základních údajů jsem si prohlédl další kolonky formuláře – Klient je politicky exponován Ano – Ne. Klient vkládá více, než 15000 EUR Ano – Ne. Klient posílá peníze do daňových rájů Ano – Ne. Klient odpovídá popisu hledané osoby Ano – Ne atd… Poradce se za chvíli vrátil se slovy souhlasím s kopií a podal mi papír s ofocenou občankou. Nechápal jsem, co s tím mám dělat, jestli si mám prohlédnout, jestli to souhlasí s originálem, ale když mi znovu větu 3x zopakoval, pochopil jsem, že mám asi tuto větu napsat na onen papír a pod to se podepsat.

Poté jsem se dozvěděl, že to je všechno a že mi přijde balíček. Nic víc, nic míň, žádná snaha prodat další produkty. Podotýkám, že jsem byl v bance po standardní 9 hodinové šichtě, kruhy pod očima  a seprané džíny, ale to přece neznamená, že jsem jiný zákazník než někdo v obleku a s Rolexkami, nebo se pletu?

V tomto ohledu mne AXA banka dost zklamala, zřejmě daň za nízkonákladové konto. Rozhodně nesplnila své motto: ”Více než standard.”. V mojí ČSOB se na mě vždycky usmívají a mluví i v rozvitých větách, ale na poplatcích si to všechno berou zpět. Už se nemohu dočkat, až mi přijde balíček a budu moci vyzkoušet ono vyhlášené špatné internetové bankovnictví. A6 se tak stane a budu mít další zkušenosti s tímto ústavem, podám zprávu…

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Už nikdy víc AXA - na mé životní pojistce udělala chybu a pak, že ji lehce napraví, když uzavřu další smlouvu - podvodníci světového formátu

Anonymní řekl(a)...

AXA už raději NE!!! Před dvěma měsící jsem zrušil spořící učet osobně, pisemě na Úzké v Brně. Chtěl jsem si dnes založit ten spořící 2,8%. Byl jsem osobně na pobočce v Brně. Ptal jsem se, zda mi ještě dnes je schopny založit učet. "ANO, ANO, ANO všechno ON-LINE. Prosim Pane" Pracovník nadatloval moje udaje do PC přes www aplikaci. Po odeslání to vypsalo. Něco se zadrhlo volejte Axu. Tedy volala se AXA Praha Centrála. Formulař odeslany, pracovnik říká musíte napsat písemně o zrušení učtu. Ptám se jakého účtu ted se teprve odesílál formulář z webu ja u vás žádný učet nemám. "AHA" říká pán na lince, "TAK MOMENT", čekal jsem cca minutu, potom se ozval a říká "vy jste rušil účet a ono to u nás nikdo nezrušil a tak se ty nové data míchají s těma starýma" ANI VE SNU by mě nenapadlo, že po dvou měsících od zrušení, mi banka stále vede něco co už mělo být dávno zrušené. Tak se ptám "Co dál?" No a pán říká, tak to tady zadám, promažeme to a až to pujde založit tak vám zavoláme. Šel jsem teda hned za roh do Air Banky. Za 15 minut jsem odcházel s novým spořícím účtem.