sobota 11. června 2011

Už nepatřím mezi věrných 10%

Když se nedávno zveřejnil průzkum, podle něhož vláda vadí 90 procentům lidí, zařadil jsem se do malé skupinky, kterou by rád Miroslav Kalousek poznal. To, že vláda zvedne DPH, zdraží na co přijde, je mi celkem jedno. Můj plat není závratný, ale uživí mě a čísla na výplatnici mi také zatím ještě neklesla. Byl jsem zvědav na reformy a jejich finální podobu.

Možná netypicky k tomu jsem neměl problém s plánovanou pondělní stávkou, do práce půjdu prostě pěšky a to upozorňuji, že jedna cesta má cca 10km… Přijde mi to jako ekologické zpestření nudného týdne, tato akce by se mohla konat častěji. Mnoho lidí mě bude za můj názor kamenovat, ale uznávám právo na stávku jako jeden ze základních pilířů demokracie. Právo na život, vzdělání, nedotknutelnost majetku, právo nosit zbraň, svoboda slova a právo stávkovat, to by měly být základní body naší ústavy. Že tomu tak není, je kapitola sama pro sebe.

Dnes jsem se ale odpoledne dozvěděl znepokojivou novinu, stávku předběžným opatřením zakázal soud! Žalobu podalo ministerstvo financí a městský soud v Praze prakticky obratem vydal předběžné opatření – stávku zakázal. Prý je třeba stávku hlásit alespoň 3 dny předem. Dle existujících historických rozborů tomu ale tak není (http://ekonomika.idnes.cz/pravnici-stavka-v-doprave-je-legalni-a-nemusi-se-hlasit-tri-dny-predem-12q-/ekonomika.aspx?c=A100303_114309_ekonomika_fih). Opomíjím zcela fakt, že rychlostí, s jakou bylo toto opatření vydáno se stal soud zřejmě českým rekordmanem a vyvolává to další spekulace o nezávislosti soudů.

Aby toho všeho nebylo málo, toto rozhodnutí soudu bylo odborářům předáno dnes v předpokoji jednací síně, ve které se měli setkat s Vládou ČR. Pozvete si někoho na jednání, aby mu mohli doručit obsílku, to je podpásovka. Odboráři se celkem logicky urazili a na jednání nedorazili. Vláda na svolané tiskovce prohlásila, že v případě konání stávky bude žalovat odbory o každou korunu ušlého zisku. Ukažme sílu a udělejme bububu na tu lůzu…

Od nynějška mi tedy tato vláda vadí. Radikalizace celé situace se mi absolutně nelíbí. Z politiky sice zmizela hrubá slova, ale tento způsob jednání mi přijde přízemní a ubohý (pokud si však vláda není jistá, že odbory nepotřebuje). Dnešní malá výhra Petra Nečase se může ukázat jako Pyrrhovo vítězství s dalekosáhlými důsledky.

Momentálně nejlepší tah odborářů je na zítřejší tiskovce ohlásit respektování předběžného opatření, podání přezkumu tohoto opatření a vyhlášení stávky na čtvrtek, případně více dní. Pokud se ukáže, že bylo předběžné opatření vydáno neoprávněně, důrazně požadovat odvolání zodpovědného soudce, protože hrubě porušil práva občanů ČR daná ústavou. Vím, že tento bod je trochu utopie, protože u nás nemůže nikdo za nic, ale bylo by to krásné, ať jsou soudci odpovědni za své výroky tak, jak je tomu u normálních profesí. Dalším krokem by mohla být vlna žalob na současné, i minulé představitele státu na náhradu škod – arbitráže, prodeje majetku pod cenou atd. Namátkově Diag Human, ProMoPro, letouny CASA. Pokud chce tato vláda začít důsledně vymáhat škody vzniklé státu, jsem pro všema deseti, ale pak padni komu padni.

Jak to všechno nakonec dopadne ukáží následující dny, ale kdo na tom prodělá vím naprosto jasně. My všichni :(

(Zdůvodnění: Stávka mohla proběhnout v klidu v pondělí, lidé si mohli užít prodlouženého víkendu a byl by klid. Takto si zase budou muset brát dovolenou, řešit hlídání apod. Nikdo navíc nevylučuje, že nová stávka by mohla být vícedenní. 20km denně moc dlouho chodit asi nevydržím…)

Žádné komentáře: