sobota 23. července 2011

22.7.2011 – Sen letní noci II.


Rok se s rokem sešel a opět přišlo léto. Posledních pár dní bychom možná řekli apríl, ale je tomu skutečně tak. Dny se nám již krátí a slunce by mělo pracovat na plné obrátky. Loňský nápad s uspořádáním festivalu na Vltavě se ujal a tak se tento pátek opět konalo slavnostní zakončení. Hlavním hostem tentokrát nebyl Zoran Bregovič, ale Emir Kusturica a No Smoking Orchestra. Zážitky z loňského koncertu si můžete přečíst zde:
Emir Kusturica je Srb, narodil se 24. listopadu 1954 a k naší republice má blízký vztah, protože zde vystudoval FAMU. Před jeho kapelou vystoupil známý Dan Bárta se skupinou Illustratosphere. Začátek celé akce byl plánovaný na 2000, v 1700 začínaly hrát “předkapely”, ale když jsem po 19 hodině na nábřeží přicházel, chodníky s výhledem na Vltavu už byly beznadějně zaplněny. Střelecký ostrov samozřejmě také, na některých místech dokonce vyrostly umělá hlediště z pontonů.
Podnikavé půjčovny loděk využili situace, svezly do Prahy své zásoby a za lidových 600kč nabízely. Možná proto jich v přístavu kotvilo tolik… Nejen, že na řece fouká, ale kam si dojdete na záchod ;) Státní plavecká správa navíc vydala doporučení neplout na loďce. (Dozvěděl jsem se to sice až teď, 12 hodin po koncertu, tak doufám, že ti, co si loďku půjčili, byli o rizicích poučeni ;)

Dlouho jsem si hledal místo, kde bych slušně viděl, nejprve jsem se vydal směr Karlovy lázně, kde jsem nalezl pěkné místo, ale bohužel pódium už bylo moc daleko. Chvíli jsme pozoroval cvrkot na řece a pak se rozhodl, že zkusím most u Národního divadla. Při přesunu jsem si všiml nového pontonu kotvícího u jedné restaurace, kde se zřejmě konala nějaká VIP party pro zvané. Mezi účastníky byl i poslanec EP Zahradil. Účastníci měli slunečnice a možnost ochutnávat lahůdky z grilu.
U Národního divadla stál vůz policie, trochu legračně, v úhlu 45 stupňů. Zaujalo mne to, ale když jsem viděl, že před vozem klečí dva policisté a na zemi člověk, došlo mi, že jde zřejmě o nehodu. Na místě byli lidé z DPP, takže odhaduji, že dotyčný byl sražen tramvají. Krev jsem, možná na tu dálku, neviděl a ani neprobíhalo oživování, tak doufám, že se vše obešlo bez vážnějších zranění. Dotyčnému, či dotyčné, přeji brzké uzdravení.
Na mostě jsem našel krásné místo, škoda, že až v 5 řadě, kde na pódium moc dobře vidět nebylo, ale během koncertu jsem se postupně propracovával blíže a blíže, až jsem byl skoro u zábradlí. A že tam hnusně foukalo ;) Styl hudby byl dost osobitý, hodně “jižanský”. Frontman se snažil dav rozhýbat, popřípadě, aby zpíval s ním. Jeho “Do you agree?”, které mělo být následováno sborovým zpěvem publika “Fuck you M T V” mi v hlavě bude znít asi ještě dlouho.
Koncert měl spád, osazenstvo na lodích se někdy až neuvěřitelně bavilo, jen jsem se divil, že se nikdo neutopil, či nespadl do vody. Při takovém počtu lidí a alkoholu je skoro zázrak, že se nenašel odvážlivý skokan do vody. Na koncert přišel také jako host Antonín Panenka, který předvedl techniku s míčem. Málem bych zapomněl, Emir Kusturica hrál na kytaru a na sobě měl tričko vraha Che Guevary. Toliko k módním záležitostem.
Krátce před 2200 začal závěrečný ohňostroj, z nějž můžete vidět pod článkem pár fotografií. Bohužel jsem neměl možnost kompaktík zapřít a tak jsou všechny trochu mázlé.
Koncert byl docela zajímavý, počasí vyšlo skvěle, jako by si ho organizátoři objednali. Doufám, že příští rok se zase něco podobného uskuteční, s dalším zajímavým hostem.



Žádné komentáře: