neděle 30. října 2011

Instalace Windows 7 na starší počítač

Dostal se ke mně starší počítač – AMD 2200+, MSI KT6 Delta FISR a nějakých 1,5GB DDR RAM. Původní systém Windows XP již dosáhl poločasu rozpadu a hardware morálně zastaral, tak si předchozí majitel pořídil počítač novější – konkrétně HP COMPAQ CQ1000cs. O něm ale někdy jindy.

Co se starým počítačem, vyměním ho za ještě starší Pentium 4 1,4GHz ;) Jaký systém? Windows 7…

Po vložení bootovacího DVD mi naběhly opět Windows XP a začal jsem tušit, že bude někde problém. Ten se po rekonfiguraci boot menu zhmotnil v chybovou hlášku: “Cannot boot from CD: Code 5”.

Strýček Google rád poradí, zjevily se tři možnosti řešení, buď si DVD přepálit znovu s trochu jiným nastavením, přeflashovat si BIOS a doufat, že to pomůže a konečně jednoduchá a elegantní finta, kterou jsem s úspěchem použil i já:

Při startu Windows XP stisknout F8 a zvolit start s příkazovou řádkou.

V ní si najít DVD-ROM jednotku a spustit setup.exe.

Jednoduché, že? Svět ale jednoduchý není a tak mi Windows 7 vzápětí oznámily, že neznají SATA řadič, který je na desce a ať koukám honem rychle dodat ovladače, nebo náš dýchánek končí. Stáhl jsem tedy ovladače a na třetí pokus ty správné. Na disk se začalo kopírovat a rozbalovat a počítač se restartoval…

Že uvidím BSOD tak rychle jsem nečekal, že jí uvidím i po dalším restartu už vůbec ne. V tento okamžik jsem instalace přerušil, na příští kolečko se budu muset lépe připravit. O dalším vývoji budu informovat. [Snad to nebude zpráva: Starší počítač patří do sběru ;]

Žádné komentáře: