sobota 25. února 2012

Mají se velké banky čeho bát?

V poslední době jsem začal řešit svojí finanční budoucnost. Moje dosavadní banka ČSOB mi totiž začala posílat dopisy, zprávy a dokonce i výzvy v bankomatech, že mi ukončí platnost Studentského konta. Začal jsem se tedy zajímat o možný další produkt. Zalíbilo se mi konto Exclusive, které je zdarma, ale ČSOB po Vás požaduje úložku ve výši jednoho milionu korun, což je mimo mé současné finanční možnosti.

Začal jsem se tedy rozhlížet i jinde, do užšího hledáčku se mi dostaly banky Raiffeisenbank, Equa Bank, Air Bank a Zuno.

U AXA banky se mi podařilo za 2 měsíce zřídit spořící účet, ke kterému jsem dostal platební kartu (přišla cca týden po zřízení). Časem jsem ale pochopil, že AXA bere své spořící konto jen jako nějaký bezvýznamný doplněk ke svému portfoliu pojištění a investičních produktů. Jak to shrnul jeden kamarád: “Jsou to amatéři.”. Jejich elektronické bankovnictví je velice uživatelsky nepříjemné, je postavené na Oracle Flexcube a například se mi nezobrazují aktuální blokace na mé kartě. Od nového roku navíc snížila banka úrok na 1,9% s tím, že další procenta přidá formou tzv. bonusu. Ze spořícího účtu s volným vkladem-výběrem se tak stal spořící-termínovaný účet, protože prémie se počítá z průměrného zůstatku na účtu za sledované období.

Další účet jsem si zřídil u Equa Bank a s tou mám zatím úplně jiné zkušenosti. Hlavním důvodem byla cena za výběr z bankomatu – 9 kč, ať jste kdekoliv. Z bankomatu moc často nevybírám, většinou 2x měsíčně, ale hledat bankomat konkrétní společnosti je prostě otrava. Navíc cena platí i pro výběry v zahraničí! Někteří možná namítnou, že Equa bank se transformovala z Banco popolare, která je původem z Itálie, ale dnešní vlastníci jsou již globální.

Přišel jsem do pobočky v Kotvě a za 25 minut jsem odcházel se zařízeným spořícím a běžným účtem, objednanou embosovanou kreditní kartou a pěknými deskami s CD diskem s podmínkami. V emailové schránce jsem měl jednorázové přihlašovací údaje a doma se poprvé přihlásil do IB.

To se nedá srovnávat s bankovnictvím od AXA a ani s ČSOB. Je pěkné, jednoduché, přehledné. Limity na platební kartě si můžete detailně nastavit pro obchodníka, bankomat, internet. To nejlepší, je to ZADARMO! V ČSOB se za tuto operaci, při níž lze navíc nastavit pouze kompletní limit na kartě a pak na IB, platí 20 kč. Na spořícím účtu mám aktuálně úrok 2,3%, což inflaci nejspíš letos nepřeleze, ale stále lepší, než 0,01 v ČSOB. Jediné, co mě občas trochu rozčiluje je zpoždění potvrzovacích SMS zpráv, které někdy přijdou po 2 minutách.

Karta mi přišla za týden, po internetu jsem provedl aktivaci a vložením do libovolného bankomatu a zadáním zvoleného PINu kartu kompletně zprovoznil. Málem bych zapomněl, login do bankovnictví si můžete také zvolit, použil jsem tedy svůj starý z ČSOB, tato služba je samozřejmě opět zdarma.

S bankou Equa jsem tedy naprosto spokojen a doufám, že se ostatní velké banky už konečně probudí, jejich zákazníci také a když nebudou nabízet slušné služby, půjdou prostě jinam.

Žádné komentáře: