středa 1. srpna 2012

Natíráme topení

V bytě mám samozřejmě topení. To nebylo hlavní prioritou předchozích obyvatelů, jeho zažloutlou barvu a odpadající rezavějící kousky jsem nemohl trpět. Je třeba topení natřít, předtím ale důkladně vydrbat. To obstarali rodiče, kteří mi přijeli předminulý víkend pomoci, za což jim velice děkuji.
V Obi jsem koupil barvu Radbal na topení a včera večer přišla chvíle CH. Nejprve jsem topení ještě jednou důkladně otřel, odřel smirkovým papírem a znovu otřel. Otevřel jsem barvu a začal natírat. Předtím jsem si samozřejmě pod topení dal kartony, abych si nezapatlal podlahu ;)
Bohužel jsem rychle přišel na to, že se štětec sice vejde mezi žebra, ale úplně na poslední bohužel nedosáhne, to z běžné vzdálenosti naštěstí vidět není. Při natírání jsem sledoval plavecká finále na LOH a hlavně dohmat Micheala Phelpse byl tragický. 12 žeber mi trvalo přibližně hodinu, ještě natřít přívodní trubky a bude hotovo.
Zavřel jsem plechovku a vzal štětec, abych ho v umyvadle vymyl. Při mnutí mezi prsty jsem měl najednou hodně zvláštní pocit, barva se nerozmývala, jako Primalex, kterým jsem minulý týden natíral zdi, tvořila lepkavou hmotu a jen velice pomalu se udrolovala. “BLBE!”, napadlo mě. Ta barva určitě nebude vodou ředitelná! No skutečně, nebyla. Představte si, že je 22:30 a stojíte v koupelně, ruce bílé, jako kdybyste se připravovali na pantomimu. Co teď?
Rychlými kroky jsem se přesunul do předsíně, kde jsem měl hadr, do kterého jsem velkou část barvy otřel. Zbytek se mezitím důkladně přilepil na kůži, mezi nehty, zkrátka všude, kam se mohla dostat. Čeho jsem se dotkl, to jsem barvil, jak král Midas. Kupodivu mikrotenový sáček velice dobře fungoval nejprve jako provizorní rukavice, přes kterou jsem byl schopen manipulovat s věcmi, ale také jako magnet na barvu – stačilo jen přejet kůži a mnoho barvy se na sáček chytilo.
I tak mi ale na rukou zbylo hodně barvy, ruce jsem promastil Indulonou a dnes si dojel do Obi pro ředidlo. Rada na závěr? Dvakrát měř a jednou řež a hlavně se přesvědčte, čím se barva ředí. Topení dnes vypadá samozřejmě o 200% lépe :)

Žádné komentáře: