středa 12. září 2012

IKEA PAX–šatní skříň za rozumnou cenu

IMG_2418Šatní skříň, věc, bez které se prostě nedá žít. Mít oblečení naskládané v taškách, koši na prádlo a plastové krabici pod postel, se neukázalo jako dlouhodobě udržitelné funkční řešení. I začal jsem pátrat po řešení lepším a po chvíli hledání jsem našel několik variant. Myšlenku o dřevěné lehké skříni jsem velice rychle zavrhl, hlavně z ekonomického hlediska. Zbyla tedy varianta dřevotřískové skládací skříně.

IMG_2425Prošel jsem weby největších prodejců nábytku – Sconto, IKEA, XXX Lutz tatata a do užšího finále postoupila jediná skříň – PAX od IKEAy, na kterou jsou reklamy i u silnice. Jde o pěkný modulární systém, který se skládá z korpusu o šířce 50, 75, nebo 100cm a dveří – od 150cm do 300cm. Na webu má IKEA pěkný konfigurátor, kde si lze skříň pohodlně “naklikat”. Zkuste si to sami, zvládnul jsem to i já ;) PLÁNOVAČ IKEA ( Nalezení tohoto plánovače zabere více času, než konfigurace skříně.)

Naklikal jsem si skříň 200cm širokou a 236cm vysokou, s posuvnými dveřmi Lyngdal, s doplňky celkem za 12000 Kč. Zkoumal jsem balení, ze kterých se skříň sestává a narazil na problém – 236cm délky a 250kg váhy. To do svého malinkatého auta nedám, bohužel cena dopravy IMG_2426IKEA je při donášce do patra nemravná. Naštěstí má kolega Octavii Combi, tak jsme se domluvili, že skříň vyzvedneme a doneseme ke mně do bytu.

I stalo se, ale ani Octavia není tak dlouhá, aby se tam 240cm dlouhá krabice vešla. Jeli jsme tedy s pootevřeným kufrem a červeným praporkem. Doteď nevím, jestli bylo horší krabice do auta naskládat, nebo krabice vyskládat a vyvézt výtahem, ale zvládli jsme to, sice jsem pak asi 20 minut oddychoval, ale skříň byla pod střechou ;)

V sobotu nastal den D a za pomoci rodičů jsme skříň začali sestavovat. Po 2 hodinách jsme měli sestavené korpusy skříní a dali si oběd. Po obědě jsme začali sestavovat dveře, poličky a šuplíky. Zvláště sestavování hliníkových skleněných dveří bylo velice zábavné – dohromady je drží asi 50 šroubů, když připočtu i šrouby pro kolejnice, dostal bych se k číslu blízkému stovce. Akumulátorový šroubovák je určitě při montáži výhodou. Byl jsem trochu šokovaný, když jsem zjistil, že širokou část skříně mám vyrobenou v Polsku, úzké ve Švédsku, police z Itálie a drátěné koše už nevím odkud vlastně. Systém PAX je tedy velice moderní – zkráceně multikulti.

Vše jsem samozřejmě dokumentoval a na výsledek se můžete podívat sami. Skříň je zpracovaná solidně, jen díky křivé podlaze mám problém při vysouvání širokého šuplíku. Skládací tyč na šaty se ukázala jako nevhodná a znovu bych si ji rozhodně nekoupil. Do skříně se mi vejde úplně všechno, co potřebuji a ještě něco navíc, prostě senzace ;)

Žádné komentáře: