pátek 1. listopadu 2013

Levné SDR

IMG_3397SDR, co tato kryptická zkratka znamená? Software Defined Radio! Nikdy jsem nebyl radioamatér, z Morseovky umím jen Cílovníci, SOS a Chvátámkvámsám, ale na stará kolena asi blbnu. Přemýšlím o exotických destinacích, začal jsem s potápěním, poslouchám hard rock, žiju nebezpečně – nikdy nečtu příbalové letáky a překračuji rychlost – někdy v obci jedu i 60! A tak jsem neodolal a z Číny si za pár dolarů nechal poslat novou hračku. DVB-T tuner, který je už tak ošizený na obvodech, že je možné ho naladit v širokém rozpětí od cca 20MHz až do 2000MHz. No a to už se vyplatí, protože profesionální přístroj s podobnými schopnostmi rozhodně za pár stovek nekoupíte.

Co se s tím dá dělat? Poslouchat rozhlas a sledovat televizi. Co dál? Poslouchat amatérská pásma, například CB. To nestačí, co dál? Můžeme poslouchat i letadla a letecké odpovídače, přičlenit se k velké síti sledovačů na flightradaru. Komu to není málo, je možné poslouchat i meteorologické družice a stahovat z nich obrázky, poslouchat šifrovanou Matru a dokonce i GSM vlnění. to je bohužel také šifrované, nicméně existují zhruba 2TB rainbow tabulky, které by signál měly dešifrovat takřka v reálném čase.

No a mě se povedlo poslechnout si i signál klíčku pro otvírání auta :) 433MHz je 433MHz…

Zatím jsem se bohužel nedostal ke stavění antény, která by selektivně zlepšila příjem v určitých pásmech a tak mi tuner zatím slouží opravdu ke sledování televize.

Žádné komentáře: