neděle 11. ledna 2015

Běhám, běháš, běháme

Je to již rok a půl, co jsem si koupil své první běžecké boty. Nike Airmax Tailwind 4. Byl jsem v nich během následujících měsíců přibližně pětkrát. Pak jsem se ale přihlásil na záříjový Nike běh We Run Prague a musel jsem začít trénovat. Jsem člověk hravý a tak byla otázka času, než si pořídím nějakou IT výbavu. Hodinky Garmin Fenix jsem už měl, takže volba byla docela jasná – měřič tepové frekvence.

Originální ale stojí tolik, jako jedny boty, pátral jsem tedy na stránkách čínských výrobců, až jsem našel zajímavé měřiče za neméně zajímavé ceny. V přepočtu za čtyři stovky krabička, která vypadá skoro jako originální měřáky, jen nápis chyběl. CooSpo. Abych nekupoval zajíce v pytli, projel jsem internet a našel vcelku pochvalné recenze mnoha lidí, negativní nebyla jediná. Recenze vyšla dokonce i na známém zpravodajském serveru a tak jsem to risknul a dolary do Číny poslal. Za tři měsíce mi došel malý lehký balíček s měřákem. Nadšeně jsem v deset večer vyběhl mezi paneláky, jen abych viděl novou křivku v běžecké statistice.

Uplynulo pár měsíců, musel jsem už jednou měnit baterku, ale pás stále funguje bez problémů. Koupil jsem si další boty, zase Nike, ale Pegasus 28, a připravuji se na těžkou zkoušku- double. Tento rok totiž poběžím nejprve půlmaraton a následně i běh nejslavnější – Maraton. Před Vánoci jsem si pln optimismu říkal, že je dost času a časy 1:40 a 3:40 nebudou problém, ale jak čas běží, ukazuje se, že to problém bude a zatraceně těžký.

První delší běh ukázal, že tempo okolo 5 minut na kilometr je při mé současné kondici na 20km nereálné. Byl jsem schopen držet tempo okolo minut šesti. Pokud se ale stane za necelých 100 dní zázrak a forma půjde nahoru stejně, jako se mi to povedlo loni, šanci bych mít mohl. Zatím jsem ale pesimista a jen s úzkostí se snažím dodržovat rady zkušenějších – když chceš zrychlit, zpomal ;)

Žádné komentáře: