pondělí 4. května 2015

Jak jsem odcházel od UPC

Ke konci minulého roku jsem se na webu dočetl, že se UPC chystá zdražovat. O tomto faktu mi nepřišel žádný email, od července jsem měl podepsanou smlouvu, která mi zaručovala dvouletou fixaci tarifu, čímž jsem předpokládal, že se to mě netýká. Pro jistotu jsem ale raději napsal na zákaznické centrum, které mi odepsalo, že se mě zdražování týká. K tomu všemu mi došla konkurenční nabídka, která byla o 150 korun levnější. Tedy 1800 korun ročně, to už jsou docela zajímavé peníze, ne?
Nechával jsem si to projít hlavou, až jsem se během Vánoc rozhodl. Sice to bude pracné, obtížné, ale principy jsou principy. Co když to UPC udělá příště a třeba s všeobecnými podmínkami. Napsal jsem tedy doporučený dopis s výpovědí, zaplatil za trackování a doufal, že to dopis stihne před 31. prosincem. Povedlo se a tak jsem čekal, kdy mě bude UPC kontaktovat. Navíc jsem si děkoval, že jsem před půlrokem kabelový modem UPC nekoupil.

To se stalo až okolo 13. ledna, kdy se mi ozvalo retenční oddělení a marně se mě snažilo přesvědčit, ať zůstanu. Nabídka byla lákavá, ale nedosahovala výše konkurence. Vzal jsem tedy krabici od modemu, přebalil ho do balícího papíru, pojistil a odeslal na sběrnou adresu Nymburk. Přes internet jsem sledoval cestu balíčku po českých luzích a hájích, až našel konečně cílovou adresu.
Začal jsem si zařizovat nový internet, což byla také docela komedie, ale o tom jindy. UPC mi poslalo fakturu, kterou jsem pro jistotu zaplatil – ono nikdy nevíte, přijdete domů a budete mít zalepené dveře. V únoru mi přišla další faktura, tentokrát se záporným číslem. Splatnost měla deset dní a tak jsem čekal, že mi UPC poukáže peníze. Chyba, nestalo se tak.
Koncem února mi došlo, že se tak nestane a tak jsem se obrátil na zákaznické centrum. Tam mi odepsali, že vše postoupili finančnímu oddělení, které vše vyřeší. Další den jsem dostal odpověď, že má pohledávka je oprávněná a UPC mi pošle přeplatek zpět.
Uplynul měsíc a nic se nedělo. Znovu jsem se obrátil na zákaznické centrum, které mi odpovědělo, že došlo k omylu na finančním oddělení a v co nejbližším termínu mi peníze poukáží.
Uplynul měsíc a nic se nedělo. Uběhl jsem maraton. Dnes se podívám na účet a stal se zázrak, mám na něm platbu od UPC. Trvalo to jen čtyři měsíce.

Žádné komentáře: