neděle 9. ledna 2011

Unbrick Tattoo

Minulou neděli jsem si řekl, že už nemůžu spoléhat na to,že můj telefon bude fungovat věčně. Je čas zálohovat ;) Tvůrce programu Cashew však stále nevydal aktualizaci, která umí export do rozumného formátu, tak nastalo zkoumání, více v samostatném článku Backup Cashew pro Android. Pak se ale telefon začal chovat divně a tak jsem ho restartoval.

Po 20 minutách jsem vzdal sledování Tattoo loga a začal řešit, kde je problém. Našel jsem si užitečné zkratky, jako např. tovární nastavení přístroje – Domeček + zpět a power, nebo nastartování v HBOOT režimu – VOLUME DOWN a power. Pak ještě Domeček a power – vyvolá menu s možností zálohy systému.

Povedlo se mi trochu pokročit, telefon už neviděl ani operační systém, to se ale podařilo změnit odebráním a čistým nainstalováním ovladačů. Adb utilita ale telefon pořád neviděla, byl dostupný pouze přes fastboot.exe. Zkusil jsem tedy flashnout, ale fastboot mi oznámil, že nemám práva, zřejmě jsem neměl promazávat to uživatelské nastavení.

Tak co dál? Zavítal jsem na xda-developers a stáhnul si nějaký firmware, který jsem přejmenoval na update.zip, nakopíroval na SD kartu a přes menu vyvolané Domeček + power zkusil flash.

Výsledek byla další error hláška, že podpis firmware není platný. (Verification error)

Stáhl jsem si oficiální firmware (RUU Click HTC WWE 1.67.405.6 WWE release signed NoDriver.exe), ten by se snad mělo podařit do přístroje nahrát. Jenže je to exe a chce, aby byl přístroj detekovatelný přes adb, to bohužel nebyl můj případ. Podařilo se mi ale z exe souboru vypreparovat soubor rom.zip. Stačí se podívat do temp adresáře, v mém případě C:\users\ja\AppData\Local\Temp. Soubor je přítomen pouze během spuštěné instalace, pak je automaticky smazán. Ale ani tento soubor nebyl rozpoznán jako validní firmware :(

Tak jsem se pokusil vyrobit GoldCard bez funkčního přístroje. Návod je opět delší, takže bude v extra článku Jak vyrobit GoldCard bez funkčního přístroje.

Následně jsem vzal soubor rom.zip, přejmenoval ho na CLICIMG.zip a nahrál přímo na kartu. Přístroj zapnul pomocí VOLUME DOWN + power a za chvíli se začal firmware rozbalovat.

  • Checking CLICIMG.zip
  • Pak otázka “Do you want to start update?” potvrzená stiskem akční klávesy.
  • Ukazatel vpravo nahoře změní barvu z modré na červenou, teď jde o všechno, flashujeme ;)
  • Otázka “Do you want to reboot device?” už je jen symbolická.

Konečně…

 

Zdroje:

Žádné komentáře: