Když mi před pár měsíci přišel dopi, že mám opět zaplatit pravidelnou čtvrtletní splátku povinného ručení za svůj koráb silnic – Felicia 1.9D, tak jsem zahrabal ve starých účtech a zjistil, že platím opět více, než loňský rok a to mám přitom bonus 30 procent. I řekl jsem dost a zjišťoval, jak je možné vypovědět povinné ručení.
To bohužel upravuje zákon 37/2004 Sb. Stanoví, že lze pojistku vypovědět pouze ke konci pojistného období, podmínkou však je doručení výpovědi druhé straně nejméně 6 týdnů před tímto datem. Další možností je vypovědět pojistku do 2 měsíců od uzavření smlouvy a konečně Vám může dát výpověď pojišťovna, do 3 měsíců od nahlášení pojistné události. Samozřejmě smlouva zaniká prodejem vozidla.
No a mé zkušenosti? Včera jsem se konečně odhodlal k návštěvě pobočky České pojišťovny, u které jsem pojistku měl. Je skvělé, že jsem se cenou mohl rovnat s většinou aut typu Audi, BMW…, protože ČP striktně stanovuje cenu podle objemu motoru. Fajn, takže kategorie 1,850-2500 ccm, větší je jen nad 2500ccm. Byl jsem blb, že jsem si porovnání cen neudělal dříve, až loni a to už jsem super pojistku vypovědět nemohl.
Na pobočku jsem přišel šikovně kolem 1200, skutečně tam nikdo nebyl, ani slečny za přepážkami. Po 15 minutách čekání konečně cinklo moje číslo a já mohl vylíčit svůj problém. Paní se na mne lehce usmála a se skelným pohledem mi sdělila, že jejich systém má dnes již 1,5 hodiny poruchu a že nikdo neví, jak dlouho to ještě bude trvat. Cooool. Člověk by řekl, že za ty peníze, které jsem jim tam nasypal budou schopni používat něco, jménem papír, aby vyřídili požadavky klientů. Dodala ale, že bychom se jistě dohodli na nějaké nižší sazbě. Vzhledem k tomu, že mám vyhlédnutou AXA pojišťovnu, která pojišťuje na výkon – tj. mých 47kW pohodlně splňuje nejslabší kategorii – jsem tomu moc šancí nedával. Rozloučil jsem se s tím, že se stavím později.
Dnes ráno jsem se vydal ve sněhové vánici do naší pobočky v okresním městě. Kupodivu se v 1000 pracovalo jak ve fabrice, ale pořadová čísílka se vůbec neměnila. Slyšel jsem ze dvou přepážek hovor evidentně známých lidí, jak si vyprávějí o svých problémech s PC a zvířaty. Že by si v ČP najímali komparz, aby nemuseli obsluhovat klienty? Hrdinně jsem vydržel dalších 15 minut, až jsem přišel “na řadu”. Opět jsem sdělil, že se mi nelíbí výše pojistného, slečna řekla dobře, vyjela z tiskárny žádost a za 2 minuty jsem byl pryč. Čekal bych alespoň nějaké přesvědčování, abych u jejich společnosti zůstal, ale nic…
Příští týden zkusím navštívit AXA pojišťovnu a budu doufat, že se mi podařilo ušetřit 60 procent nákladů na povinné ručení.