Dneska mě při pravidelné procházce Prahou napadla revoluční myšlenka, jak do naší krásné metropole nalákat více turistů. Co je největším problémem Prahy, pomineme-li okrádající taxikáře, neexistenci metra na letiště a nevychované revizory čekající na Dejvické na nebohé turisty? Uličky.
Ano, málokoho to napadne, ale zavedete-li nepražáka do křivolakých kroutících se úzkých uliček, kterými je Praha proslavená, lehce se ztratí. Každý den vidím alespoň 10 turistů, kteří bezradně koukají do mapy, kroutí s ní sem a tam a vůbec netuší, kde vlastně jsou. Občas je se slovy “Hi, can I help you?”, oslovím, většinou vypadají překvapeně, ale nakonec radu rádi přijmou. Někdy si ale říkám líná huba…
V kontrastu s tím byl New York, kde se nám několikrát stalo, že jen co jsme otevřeli mapu, nebo vypadali jen trochu zmateně, okamžitě nám někdo nabídl pomoc. Přátelské to město. Našinec na toto není úplně zvyklý, navíc jsme všichni tak trochu rasisti, že… A tu mě napadl Nápad. Skutečně s velkým N. Místo sponzorování zahraničních reklamních agentur pojďte natisknout trička, odznáčky, kšiltovky, které se budou prodávat za relativně rozumné ceny, výtěžek půjde na dobročinné účely a tyto předměty budou obsahovat cosi jako “Pay it forward.”. Prostě to pošli dál. Stručné, jasné, výstižně.
Kohokoli s tímto znakem by se turisté mohli bez obav zeptat na cestu. No nebyla by to dobrá reklama pro Prahu?