neděle 27. března 2011

HTC Tattoo update HTC Peep 1.67.405.70

Pár dní je k dispozici aktualizace 1.67.405.70 pro HTC Tattoo. Byl jsem překvapen, protože jsem dospěl k názoru, že HTC tento model už odepsalo. Přes rok tvrdí, že bude možný update na verzi 2.1, ale stále skutek utek :( Jediná možnost, jak dostat do “Tatůčka” novější firmware, je přes neoficiální forum xda-developers. Proto budu při koupi příštího telefonu velice zvažovat, jestli se ke značce HTC opět přikloním.

Pár dní jsem odolával, protože jsem se trochu bál, že si z telefonu zase udělám cihličku, ale dnes dopoledne jsem již nevydržel a odklepnul OK. Telefon se restartoval a naběhl do Recovery režimu. Nedal jsem se odradit a po restartu znovu zvolil OK, ale opět jsem skončil v Recovery režimu. Ve chvilkové slabosti jsem v něm zvolil nahraj update.zip, což se velice rychle ukázalo jako špatný krok. Telefon se flashnul a restartoval, objevilo se nové logo a to byl konec.

Takže co dál? Bylo by nasnadě udělat refresh na iniciální FW, ale tak bych ztratil všechna data. Sice zálohuji, ale ne každý den. Tak jsem se pokusil data z telefonu zazálohovat, jde to docela snadno:

    1. Vypněte telefon
    2. Zapněte ho stiskem kláves Volume down + Power
    3. Přepněte ho do recovery režimu
    4. Na počítači spusťte adb shell
    5. Mrkněte se do adresáře /data , nejspíš bude prázdný, musíme ho přimontovat
    6. Příkazem ls /etc/fstab si vylistujte možné přípojné body a hledejte /data
    7. Spusťte mount /data a počkejte

Nyní je adresář namontován a můžeme otevřít novou příkazovou řádku a na ní spustit zálohování:

adb pull /data/data backup

Tak a teď máme data zazálohována v adresáři backup na našem pevném disku.

Spustil jsem flash starého firmwaru a telefon normálně naběhl. Bohužel se mi hned připojil k internetu a tak jsem čekal, jestli mi za tu chvilku přijde od O2 účet. Přišel :( 15 korun za 20 sekund připojení a odhadem 20kB přenesených dat, super cena, ale za blbost se platí…

Následně jsem zřejmě našel příčinu neúspěchu updatu, měl jsem na telefonu aktivovaný root mode, který update znemožňuje. Bohužel mi teď telefon update nenabízí, ale hned, jak se tak stane, to zkusím znovu a napíšu výsledek.

Žádné komentáře: