pondělí 25. července 2011

Lepíme puzzle

Mám ve svém pokoji tři holé stěny a okno a chtěl jsem tento stav změnit. Co si ale na stěnu pověsit? Obraz? Hlavu vycpaného losa? Plakát? Všechno špatně, rozhodl jsem se pro puzzle. Velký výběr jsem neměl, Mickey Mouse by se na stěně asi moc dobře nevyjímal. Zvolil jsem proto osvědčenou klasiku od zesnulého Paula Kidbyho s názvem Mort.

Po sestavení 1000 dílkové skládačky jsem začal řešit správnou konzervaci. Ideální bude asi poster, ale jak docílit toho, aby se dílky omylem nerozpadly? Lepidlem. K svátku jsem si proto přál lepidlo na puzzle od firmy Dino, ale někteří tvrdí, že používají s úspěchem i Herkules. Dle návodu jsem na čtvrtku A1 umístil puzzle a opatrně houbičkou na nádobí začal nanášet lepidlo. To moc dobře roztírat nešlo, bylo průhledně gelovité a hlavně jsem netušil, jak přesně by to mělo vypadat. Očekával jsem, že by se mělo dostat do spár a ty pak zalepit.

Po hodině se mi zdálo, že už by lepidlo mohlo být zaschlé, tak jsem zkusil za puzzle vzít. Bohužel krajní dílky byly zřejmě nedokonale, ale prostředek mě velice překvapil. Nechal jsem schnout obraz přes noc s tím, že další den nanesu další vrstvu lepidla. Obraz se tak začal docela prodražovat, protože jen lepidlo stojí cca 90kč za 70ml, čtvrtka za 17 a rámeček ještě nemám koupený ;) Po dalším dnu obraz zatuhl ještě o něco víc, ale stejně ho pro jistotu zafixuji druhou vrstvou, protože kraj skládačky jsem nenatřel nedokonale. Až budu mít rámeček, doplním foto ;)

Žádné komentáře: