Dnes Vám přináším speciální recept: "Jak snížit počet nehod a mrtvých na silnicích!". Tento plán je vyzkoušen a skutečně funguje - zdrojem je ministerstvo vnitra České republiky.
1. Prvním opatřením je omezit dobu, po které se uznává, že člověk zemře při dopravní nehodě. Dříve to bylo 48 hodin po nehodě, dnes je to 24 hodin. Do mezinárodních statistik se přitom uvádí počet usmrcených do 30 dnů od data nehody, nevím, proč pro české občany je toto číslo jiné.
2. Zvýšit limit, ke kterému je nutné volat policii. Dříve byl tento limit 1 000 kč, v roce 2001 byl zvýšen na 50 000 kč a dnes je již 100 000 kč.
3. Nutit občany obměňovat rychleji vozový park - zavedením přísnějších emisních limitů, zákaz vjezdu špinavým autům do center měst, zavedením tzv. ekologické daně při převodu starších aut. Novější auto = bezpečnější auto (pokud není čínské výroby).
4. Snížit počet policistů, kteří by nehody řešili. Lidé si pak rozmyslí, jestli strážce zákona zavolají a počkají pár hodin, anebo raději vše sepíšou.
5. Zvýšit spotřební daň na benzín. Čím dražší benzín, tím méně se jezdí -> tím menší pravděpodobnost nehody.
6. Povinné ručení rozdělovat podle objemu motoru, na výkonu nezáleží. Čím budou mít lidé menší auta, tím menší budou následky nehody. S Velorexem moc škody neuděláte...
Takže jak na ještě větší snížení nehod? Zvýšit limit pro ohlášení nehody na 250 000 kč - když zničíte vozidlo nejmenší kategorie, není žádný problém. Dále snížit hranici pro smrt při nehodě na 60 minut a zavést super ekologickou progresivní daň. Jakmile je auto starší 5 let, bude se státu odvádět ročně 2000 kč za každý rok nad tuto hranici. Pokud se vám zdají body přitažené za vlasy, zjistíte, že mnoho zemí je postupně ve větší či menší míře aplikuje.
Žádné komentáře:
Okomentovat