středa 10. března 2010

Proč kupovat legální software

Jsem dlouholetým fanouškem leteckých simulátorů, první, který jsem měl byl MS Flight Simulator 2.0 – originál, krabice mám dodnes doma. No první vlastně nebyl, předtím jsem měl na 8bitovém ZX Spectru věci jako Boulder dam a podobné, ve své době špičkové simulace, ale dnes by nejspíš většina lidí nechápala, co jsou ty černé čárky na obrazovce :)

Následovaly další jako F117, F15 a další legendární řežby, X-Wing vs. Tie-Fighter bych do této kategorie jistě mohl také zařadit. Postupem času ale leteckých simulátorů ubývalo, dnes mám již pocit, že toto odvětví zajímá jen naprosté nadšence a tak se nevydávají žádné nové věci, výjimku snad tvoří H.A.W.X., který je ale prachsprostou arkádou a se simulací letu má pramálo společného.

Proto největší počet nalétaných hodin mám na FS 2004, protože FSX, který paradoxně vyšel již před 4 roky má stále velké HW požadavky. Nicméně s příchodem Windows 7 jsem si řekl, že přetrpím nějaké to občasné zaškobrtnutí a budu DirectX ready, nainstaluju FSX. Zjistil jsem, že originální hra stojí kolem 700kč, ale nechtěl jsem čekat, tak jsem si stáhl ze známého serveru rapidshare.com pirátskou verzi. Následně oba servicepacky a začal hrát. Pak ve mně ale hlodalo svědomí, jeden z mála produktů Microsoftu, který stojí za ty peníze a já mám jediný originál z roku 1,2? OK, hurá do eshopu a koupit originál.

Za 2 dny mi přišlo avízo, že je hra již skladem – edice GOLD i s Acceleration packem, který přidává nová letadla a mise. Obětoval jsem se a zajel kamsi do Radlic, abych hru vyzvedl a těšil se, jak budu hrdým uživatelem originální hry. Hra už nebyla zabalena ve velké barevné krabici s tlustým manuálem, ale v úzkém slimcase DVD obalu, po jehož otevření na mne navíc vypadly 3 placky.

Po vložení Acceleration packu im hra sdělila, že musím mít aktivovaný FSX SP2. Dobrá, vložil jsem DVD FSX1 a zvolil opravit. Tato volba po 30 minutách doběhla, žel se stejným výsledkem. Zvolil jsem další logickou variantu – odinstalovat. Za 5 minut byla pirátská kopie minulostí a já mohl začít instalovat originál.

Po spuštění autorunu jsem ale nevěřil svým očím! Chyba – Flight Simulator X is already installed. Zkusil jsem smazat všechny složky od FSX, ale bezvýsledně. Projel jsem registry a mazal vše, co začínalo na FSX, ale pořád nic. Při googlení jsem zjistil, že nejsem zdaleka sám, kdo má problém nainstalovat Flight Simulator X po deinstalaci. Nakonec jsem na nějakém polozapadlém webu našel radu: Hledejte klíč v registrech s názvem: 9527A496-5DF9-412A-ADC7-168BA5379CA Klíč se smaže a hra již dovolí instalaci. Ano, skutečně, podařilo se a já dnes již létám s originálním FSX GOLD :)

Žádné komentáře: