Po volbách jsem si říkal, že Věci Veřejné jsou strana dvou lidí, kteří šli do politiky s jediným cílem, vydělat ještě více, než vydělávají teď. (Mám na mysli pana ministra Bártu a Dobeše.) Nyní se ale ukazuje, že se, alespoň pro teď, vrhli na napravování nesmyslů a chyb minulých vlád.
Šáličky za 80 korun pro medvídka, drahé tictacy, mytí auta dvakrát denně, to je jen špička ledovce, kterou odhalily doteď provedené audity. Další jsou buď v běhu, nebo zadány. Co se tak ještě asi dozvíme… Nečekám, že se v ČR za to někoho podaří zavřít, ale je to rozhodně dobré vědět. Trapně se pan exministr exhejtman Bendl vymlouvá, že neměl čas na takové blbosti. Blbosti za 38 milionů? Příště mi prosím také nějaké ty blbosti pošlete. Předem děkuji.
Nedávno také ministr Bárta představil zajímavou myšlenku, určovat výši pokut podle toho, v čem člověk jezdí a jaké měl příjmy. Okamžitě se zdvihla vlna kritiky, ale proč? Člověk, který jezdí v BMW řádově za milion, se nad pokutou 2000 korun jen zasměje, ale stejnou pokutu může také dostat někdo, jehož auto má jen o něco málo větší cenu. Nedávno navíc proběhl médii případ, ve kterém švédský občan dostal pokutu neuvěřitelných 20 milionů korun za rychlou jízdu. Ve svém mercedesu se řítil přes 300km/h a tak dostal přes prsty (a to myslím pořádně). Proč je u nás taková snaha naprosto zrušit dopravní předpisy?
Osobně si myslím, že to je jeden ze způsobů, jak řidiče vychovat k větší zodpovědnosti. Dalším prostředkem je okamžité zastavení v případě přestupku. Pokud totiž řidič předpisy poruší a je na to ihned, byť slovně, upozorněn, má to 1000x větší efekt, než když vám po půl roce přijde nějaká černobílá rozmazaná fotka. Tento nápad ministr Bárta bohužel zatím nepublikoval. Každopádně jsem jednoznačně pro určování výše pokut podle ceny vozu a ročních příjmů.
Žádné komentáře:
Okomentovat